Beste lezers, we hoeven niet uit te weiden over het coronavirus, maar het heeft natuurlijk ook impact op ons gehad. We zijn digitaal gaan vergaderen en hebben op deze manier ook contact met Lefier en andere organisaties. Omdat veel is afgelast, zijn we met interne zaken bezig geweest. Daarnaast zijn we natuurlijk ook met de actiepunten van de vorige ledenvergadering bezig geweest.  Hier vertellen we graag meer over in deze brief.

Vergoedingen takenpakket

Zoals jullie al aangaven is het onduidelijk waar je nu aan moet voldoen om een vergoeding te krijgen en wat er vergoed wordt. Met jullie opmerkingen op de ALV over de vergoedingen hebben wij een gesprek met Lefier gehad. Lefier heeft een concept waarin staat wat je moet doen als vereniging/commissie om vergoedingen te krijgen en wat ze vergoeden. Deze behandelen we nu en we zijn in gesprek hierover met Lefier.  Daarnaast is het belangrijk dat dit document openbaar wordt zodra het af is, zodat het voor jullie duidelijk is.

Schoonmaak van panden

Er kwamen klachten over de schoonmaak en de afhandeling hiervan bij panden. Tijdens het gesprek met Lefier zeiden ze dat zij recent zijn overgestapt van schoonmaakbedrijf omdat zij ook niet tevreden zijn over de kwaliteit. Het heeft dus zin om Lefier te bellen als er iets mis is, zo hebben zij ook zicht over de kwaliteit van de schoonmaak. Lefier is eindverantwoordelijk dus ze moeten er wel iets mee, ook al duurt het misschien lang.

Huurbeleid

Op 1 juli gaat er een nieuw huurbeleid in en de brieven hiervan worden op dit moment verstuurd door Lefier. De timing hiervan is niet ideaal en we snappen dat dit voor sommigen een tegenvaller kan zijn qua huur.  Als hier vragen of opmerkingen over zijn horen we het graag. 

Verder

7 mei om 20:00 is een digitale vergadering waar we elkaar kunnen bijpraten en advies kunnen geven. Hiervoor krijgen jullie nog de uitnodiging met link.

Ook hebben we een whatsapp groep, alleen hebben we niet van iedereen de nummers. Als jullie hier interesse in hebben, kunnen jullie je telefoonnummer doorgeven aan ons? Zo kunnen we makkelijker informatie uitdelen en elkaar op de hoogte houden.

Hopelijk tot 7 mei,

Grobos

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *